Către noii CNE-işti

Standard

Stimate elev implicat,

Rândurile acestea îţi sunt adresate, pentru că vreau să ştii şi tu ce a însemnat Consiliul Elevilor în viziunea mea. Probabil că esti dezorientat acum, pentru că la fel am fost şi eu. Probabil că nu ştii încă ce importantă este alegerea ta de a te implica în Consiliul Elevilor. Stai liniştit! Nici eu nu am ştiut. Sunt sigură însă că eşti dornic să inveţi lucruri noi. Eiii, asta e bine! Nu ştiu de ce, dar am impresia că ceva apasă pe umerii tăi… Nu, nu! Nu-ţi fă griji! Se numeşte responsabilitate, iar asta certifică faptul că sunt omuleţi care şi-au pus baza în tine. Rămâne la decizia ta să nu îi dezamăgeşti şi să îi reprezinţi tot timpul aşa cum ei şi-ar dori.

Eu vreau să cred că atunci când am fost în locul tău, am reuşit să realizez multe lucruri în acest judeţ, despre care se spune că se află acolo unde se-agaţă harta în cui: Botoşani. Am pus aici bazele unui Consiliu Judeţean al Elevilor(CJE), ai cărui membri au fost implicaţi în diverse activităţi, care au reuşit să ofere şi altor elevi posibilitatea de integrare în acest organism.

În ciuda oricăror dificultăţi de organizare, să ştii că am iniţiat aceşti elevi dornici într-o varietate de proiecte, stimulându-le astfel spiritul de echipă, de solidaritate, de unitate. Au fost activităţi antrenante desfăşurate pe plaiurile botoşănene, care îi antrenau pe participanţi, deoarece implicau o mare capacitate de comunicare. Un exemplu, ar fi spectacolul de caritate cu titlul „Să nu-i uităm pe cei mai trişti ca noi!”, organizat de CJE Botoşani, fondurile rezultate aducând un strop de fericire în preajma Sărbatorilor unor familii nevoiaşe. Ne-am croit drum printre idei până la imaginaţia elevilor şi am premiat şi cele mai bune fotografii din concursul „Copiii României în imagini” şi am constatat cu entuziasm că trebuie să ne mai oprim din goana cotidiană, pentru că trebuie să privim mai des în ochii tinerilor. De asemenea, în colaborare cu Complexul de Servicii Comunitare destinat Protecţiei Copilului, am derulat de-a lungul timpului mai multe campanii, una dintre ele fiind: „Foloseşte-ţi inima, Nu palma!”, noi, tinerii, fiind mereu în căutarea unui spaţiu în care să trăim aşa cum visăm.

Te-ai plictisit? Eu mă bucur că am şansa să îţi împărtăşesc experienţa mea.

A urmat un an nou de mandat în care am contabilizat anul precedent: formare, dezvoltare, prieteni nemaipomeniţi, şedinţe nenumărate şi aş mai putea să îţi scriu alte câteva rânduri doar cu valori pozitive ale experienţei mele din Consiliu. Să-ţi spun şi aspectul negativ? Trebuie… Să fii pregătit, o să stai cam prost cu timpul, însă este singura resursă pe care o pierzi şi care este acoperită cu brio de cele enumerate mai sus.

Să-ţi mai povestesc totuşi, ce a mai facut CJE Botoşani în timpul pe care l-am mai avut la dispoziţie: a muncit din greu pentru a-i reuni pe membrii Consiliului Naţional al Elevilor(CNE) la Botoşani, sub forma unei Conferinţe Interregionale, la care au luat parte 28 membri ai CNE-ului, unde s-au punctat lucruri importante în organizarea CNE-ului de atunci. Au urmat şi alegerile în Consiliile pe Şcoala ale Elevilor, care au respectat Strategia CNE şi care au reprezentat un real succes, deoarece au ajutat la înaltarea CJE Botoşani.

Pe lângă funcţia de preşedinte CJE Botoşani, am avut sarcina de a reprezenta şi regiunea de dezvoltare economică Nord-Est, în funcţia de vicepreşedinte CNE. Aceasta m-a determinat să îmi doresc cel mai bun şi mai prietenos mediu pentru acei elevi şi colegi care aveau încredere în mine. Şi pentru că nu voi lăsa memoria să uite ceva, trebuie să menţionez că funcţia aceasta a avut dublu rol pentru mine: am cunoscut prin intermediul ei oameni minunaţi, cu care împărtăşeam aceleaşi iluzii şi speranţe. Un organism funcţionează la nivel maxim când membrii acestuia ştiu să fie prieteni şi ştiu să îşi accepte defectele.

Îmi permit să nu îţi dau niciun sfat şi te-aş ruga să nu mă consideri egoistă. E important să ştii că fiecare greseală e un pas către o mai bună funcţionare a lucrurilor. Mă voi opri aici, pentru că orice ti-aş spune, nu mi-ar echivala nicicând trăirile.

 

Cu simpatie,

Un împlinit Senior CNE

Ex Vicepreşedinte CNE

Ex Preşedinte CJE Botoşani

Un gând despre &8222;Către noii CNE-işti&8221;

Lasă un răspuns

