Mulţumesc, Ruben!

Standard

Bună dimineaţa! Ah! Iar sunt singur. Singur de-o viaţă. Noroc că iarna a trecut, a venit primăvara şi acum acea mult aşteptată vară. De când au înflorit florile, parcă e mai frumos câmpul. Aceste flori galbene sunt grădina mea. Zi de zi am grijă de ele. Le privesc de la văzul soarelui până la ascunsul lui şi sub lumina stelelor.

Vorbesc singur zi de zi. Nu e nimeni, care să vină să-mi spună două vorbe. Nici păsările cerului să stea la umbra crengilor mele. Cele trecătoare, se opresc pe creanga giganţilor. Nici grădina nu-mi răspunde. Însă galbenul lor mă înviorează.

          Când privesc în zare şi văd cum galbenul lor, uneşte cerul cu pământul, mă simt mai fericit decât în tot restul zilei.

          Zile am trăit singur. Nici memoria nu-mi mai spune când a fost ultima oară, când unul dintre aceşti mici vieţuitori, a trecut pe aici.

          Însă, într-o zi, ca toate de până acum, nu-mi venea să dau crezare ochilor. Cineva a trecut pe aici şi a privit gradina mea! M-am bucurat foarte mult!

Măcar mai văd pe cineva. Eee! şi nu era doar cineva, era tânăra regină a nopţii!

A trecut pe lângă lanul meu de flori, l-a admirat, apoi s-a amestecat printre miile de rânduri şi privea în jur. Căuta cu privirea ceva anume, dar nu ştiu ce. Dupa ce şi-a aruncat privirea peste flori, s-a întors spre mine şi a spus:

          -Îmi place cum ai aranjat grădina anul acesta! Florile acestea mă înveselesc! Mulţumesc, bătrâne!

Am înlemnit! (La figurat vorbind… sunt din lemn şi nu aş fi putut spune că am împietrit. Ar fi fost o jignire la adresa lemnului. În fine.) Nimeni nu a mai vorbit cu mine de ani, iar îmi spunea vorbe de parcă  mă ştia demult.

      

          A plecat sărind într-un picior şi a luat cu ea amintiri şi totodat’ grădina mea cu flori.

ZISE RUBEN

Lasă un răspuns

