Publicitatea între noțiune și idee

Standard

Ideea despre publicitate și modul în care ne folosim creativitatea mi-a venit când urmăream prestația bobocilor de la liceul unde învățam și eu cu aproape 2 ani în urmă.

Imagine

Una dintre probele „eliminatorii” a fost legată de originalitatea concurenților. Aceștia au primit câte un obiect pe care trebuiau să îl prezinte așa cum știau mai bine, folosindu-le de abilitățile lor de comunicare și doza de ingeniozitate a fiecăruia. Am auzit despre fixativ de păr de culoare verde, m-am amuzat ascultând despre rujul secolului XXI sau telefonul cu butoane. În sfârșit, din multitudinea obiectelor prezentate, nu m-aș încumeta să cumpăr decât o cremă de mâini.

De ce? Nu trebuie să știi noțiuni peste noțiuni din publicitate ca să poți face o prezentare drăguță unui anumit produs, cheia e creativitatea și trebuie exploatată în permanență. Ideile originale și spiritul inovativ constituie esențialul din publicitate și cărămida solidității din acest domeniu, iar totul pleacă din curajul de a-ți folosi cu măiestrie cuvintele. Profesioniștii însă apelează – pe lângă inspirație – la noțiuni și concepte cheie.

Instrumentele folositoare creației publicitare constau în ATL (above the line) și BTL (below the line), deasupra liniei și sub linie. Asta înseamnă că avem de a face cu publicitate prin mijloacele convenționale, tradiționale și mijloace care mizează pe inedit și suflu nou.  De unde știm ce să alegem în acest caz? Brief-ul clientului vine cu informația și dacă ești capabil să identifici principalele concepții –eronate sau ba- despre un brand, atunci îți dai seama în ce direcție trebuie canalizat mesajul publicitar și prin ce mijloc.

Imagine

Ce mai rămâne de făcut? Strategie, echipă, planuri, dezvoltare, instrumente: de pus în practică!

Sursă foto 1

Sursă foto 2

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s