Analogii

Standard

cafea21Azi știu despre ce să scriu – despre cei ce ne servesc cafeaua.

Când vin discret aceia cu o vorbă mai caldă decât de obicei, cu un temperament catalizator – așa ca în chimie, interesați de lungi discuții și fără a provoca reacții, e clar! Ți-ai comandat o cafea cu lapte. 

Cunoști oamenii aceia care te lasă mult și bine să fierbi, până ce dai în foc? Eu îi cam ocolesc sau asta îmi place mie să cred. Își împrăștie ei energia negativă peste tot și se mai fac și stăpâni pe buna mea dispoziție. Poftim cafeaua la ibric!

Ca pelinul…ca pelinul. Îl știi de la început ce poate să-ți ofere sau, cel puțin, îți imaginezi. „Nu” e cuvântul cu care începe sau se termină orice frază pe care o rostește, iar eu mă trezesc îmbogățită brusc de pesimism. Mai bine îl lași să verse toată cafeaua amară. 

Și vine îndulcitorul, cu vorbele mătăsoase pe care nu te saturi să le auzi. Mama ei de cafea cu zahăr! 

Deci, ce servim?

Lasă un răspuns

